Ieva Raudsepa "Tokijas lielceļa aina"
14.03.-19.04.2025. 11.00-18.00No šī gada 14. marta līdz 19. aprīlim Intro zālē skatāma mākslinieces Ievas Raudsepas izstāde "Tokijas Lielceļa aina".
Kinorežisora Andreja Tarkovska 1972. gadā uzņemtā filma “Solaris” sākas dienu pirms Krisa Kelvina došanās uz kosmosa staciju, kura riņķo ap planētu ar tādu pašu nosaukumu, kāds dots filmai. Vienā no epizodēm, kas uzņemta no braucošas automašīnas, redzam nākotnes pilsētu. Kadrus, kuros ir skatāms šīs iedomātās metropoles plašais un straujais transporta tīkls, režisors filmēja uz Tokijas lielceļiem 1971. gadā.
Straujā tehnoloģiju attīstība un plaša mēroga infrastruktūras projekti, kas tika īstenoti Japānā 50. un 60. gados, veicināja Tokijas kā nākotnes pilsētas tēlu citur pasaulē. Shutoko – metropoles ātrgaitas maģistrāles – būvniecība Tokijā sākās 1959. gadā; lielceļu sistēma pilsētā joprojām tiek paplašināta, un būvniecība turpinās līdz pat šai dienai.
“Tokijas lielceļa ainas” stāstnieci satiekam brīdī, kad viņa sēž taksometrā un dodas uz konferenci. Tur viņa prezentēs savu pētījumu par izdomātiem Tokijas attēliem, kas 20. gadsimta beigu filmās reprezentēja nākotnes pilsētu – kā cilvēki varēja iztēloties “nākotni” pagātnē, un ko mēs par to varam domāt šodien? Stāsta varone atrodas lielas nenoteiktības priekšā: Vai ir kāds, kurš ar nepacietību gaida pienākam to, kas sekos šim brīdim?
Laika ziņu diktores lomā – Marija Linarte
Operators un krāsu korekcija – Reinis Helmuts Aristovs
Mūzika – Pāvels Miljakovs
Grafiskais dizains – Heiki Kaski
Grima māksliniece – Ilona Zariņa
Skaņas ieraksts — Edvards Broders
Skaņas pēcapstrāde — Pēteris Pass
Izstādes kuratore – Elīna Sproģe
Projekts tapis ARCUS Project 2021 rezidences ietvaros.
Ieva Raudsepa ieguvusi bakalaura grādu filozofijā Latvijas Universitātē, maģistra grādu vizuālajā mākslā Kalifornijas Mākslas institūtā Losandželosā un ir beigusi “Meisterschüler*innen” pēcmaģistrantūras kursu Leipcigas Mākslas akadēmijā.
Ieva galvenokārt strādā ar video, tekstu un fotogrāfiju. Kopš 2014. gada piedalījusies mākslas izstādēs Latvijā, bet kopš 2018. gada viņas darbi izstādīti arī starptautiski.
Tajā skaitā “Superior Comfort” (2024, Berlīne), “Vēstules” OxfordBerlin (2022, Berlīne), “Material Curing” Thames-Side Studios Gallery (2021, Londona), “Krīzes laikā slēgts/Rūpējieties viens par otru” LOW (2021, Rīga), “Future Ghosts” Human Resources (2019, Losandželosa), “Post-Soviet Visions: image and identity in the new Eastern Europe” Calvert 22 Foundation (2018, Londonā). Ievas darbi ir parādījušies dažādos mākslas izdevumos, piemēram, TANK Magazine, i-D, YET Magazine, Wallpaper, It’s Nice That. 2022. gadā viņa piedalījās Vintertūras Fotomuzeja rīkotajā skatē Pla(t)form 2022, un bija rezidente ARCUS programmā Japānā no 2020. līdz 2022. gadam.
Organizē: Izstāžu zāle “Rīgas Laikmetīgās mākslas telpa”.
Atbalsta: Rīgas dome, ARCUS Project, BBrental, VKKF.